♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Senare....

Publicerad 2013-06-23 20:33:33 i Allmänt

1  Vecka sen med mensen...
Började kanske hoppas på något, men eftersom min mens kommer lite när den känner för det så våga jag lixom inte tro på det. Men iaf jag väntade en vecka, på torsdagen med fjärrillar i magen så lämna jag Kim på dagis och sen åkte jag ner till apoteket i sam. Köpte ett digitalt graviditetstest. Åkte förbi kompisen på en kopp kaffe, sen vidare hem. Kissade i en plastmugg, la sedan testet på hyllan (gömde det för mig själv), gick där i från. Ställde timern på mobilen. 3 minuter skulle det ta. 3 minuter gick, jag satt kvar i soffan... vågade inte riktigt gå in till toan igen och kolla på testet. Men jag tog mod till mig. Skulle jag bryta i hop och bli skit ledsen, Eller skulle jag bryta ihop och bli överlycklig?! Usch va tankarna snurra. 6minuter tog det innan jag kom in i badrummet. Blundade medans jag tog tag i testet som låg där så snällt och väntade på hyllan. Öppnade ögonen och tittade på testet. GRAVID stod det där med stora bokstäver. Gången ÖVER 3 v!!! VA?! Va jag gravid?! Ljuger testet för mig?! Efter en stunds stirrande på testet där det stod GRAVID, så sprang jag ut ur badrummet, kasta mig runt halsen på Baltizz fick tag i Kitty och bara skrek. VI SKA HA BARN. Jag ÄR gravid.
Alltså den kännslan är obesrivlig! Jag va så glad så jag visst inte vad jag skulle göra, vart jag skulle ta vägen. Jag visst ingenting. Jag tog ett kort på testet. Satte mig i soffan och fortsatte titta på kortet i mobilen. Jag funderade och tänkte. Men snart så var det dax att dra och hämta Kim, min älskade lilla goa underbara unge. Det va ju torsdag så vi skulle ju på minisim på kvällen. putte hade lovat Kim att få följa med honom upp på killarnas! Jätte spännande. Putte visste inget än. Jag satt och fundera i baksätet. Skulle jag tala om det för honom nu, eller ska jag vänta lite.... Kim var jag helt säker på att hon inget skulle få veta än. Men, jag tog upp mibilen. Tog fram kortet och fråga Putte om han ville se en sak... Hans första fråga var, vad är det här? Och vems är det? Jo sa jag det är ett graviditets test. Och det är mitt, taget i dag. Va, ska vi ha barn???!!! med en väldigt gullig och mjuk röst. TYST sa jag från baksätet. Jag vill inte att dottern hör. Sen prata vi inget mer om det just då. Väl hemma igen så la Putte Kim i sängen. Hon somna nästan direkt. Så då kom det från Putte. Vadå är det sant ska vi ha barn? Ja sa jag det verkar så. Han skratta och sa, så bra planerat. Blir det i december då eller. Ja typ sa jag. Han skratta och sa att nästa Mars "får" du inget ;) Kim är oxå gjord i Mars. Kom den 18 december, fast beräknad till den 23 december :) Så vi får väl se hur det blir. I morgon ska jag iaf ringa barnmorskan :) Sen får jag väl kanske lite mer info! <3 Sen får vi väl se när vi talar om det för er ;)
 

Kommentarer

Postat av: jenny Karlsson

Publicerad 2013-07-26 12:51:09

Ja är så glad för eran skull tårarna rinner av ren lycka för er :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela