♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Fiske tur :)

Publicerad 2009-07-11 22:24:59 i Allmänt

I går var vi till Örebro och shoppa lite. Sen på vägen hem så kom pojkarna på att dom va sugna på att fiska... Regnet bara öste ner, men vi åkte hem. Packade, gjorde vatten till välling, kasta på oss långkalsonger och goa tröjor. Sen stack vi till affären, skulle grilla ute i båten. Så vi köpte engångs grill, korv+bröd och dricka. Sen drog vi i väg. Först skulle vi till ett ställe som vi kallar för Döviken. Vi behövde små fisk, vi skulle meta med levande agn. I hopp om att få stooora fiskar på kroken... Men nja dom fick inga fiskar på kroken iaf, Putte fick en mussla. Fast det va när vi drog drag efter båten... I övrigt så nappa det väligt dåligt, förutom i nätet *fniss*.
I Örebro så fick Kim en sommar klänning med tillhörade shorts. Så nu väntar vi bara på sommaren igen. Jag köpte rakskum och hyvel till mig så nu kanske jag blir snygg och mjuk igen :) Just ja, jag köpte ju ett sånnt här trägårdsset oxå. Så nu kan jag rensa ogräs i lanne. Putte köpte grejjer till båten och till husvagnen. Jag leta efter strumpor till Kim oxå, med duttar... Ja så hon slipper halka. Men jag hitta INGA! Någon som vet vart jag kan hitta så små strumpor med halkisar på?
I dag så har vi haft några kompisar hemma, och sen drog vi på marken allihop. I Mullhyttan, det va vu ganska stort! Hade hört att det skulle vara en ganska liten marken. Jag köpte en badrock till Kim, rosa och fin :)
Det va ganska så blött att gå på marken, det regna precis hela tiden! Det va nog bara Kim som va någonlunda torr. Hon satt ju upp och hängde över regnskyddet så ja lite blöt va hon... Men men. Hon hade ju jacka så det va ju bara att ta av den när vi kom till baka till bilen. Sen hem, ställde mig och gjorde lite mat. Ringde och fråga om Peter och Angelica ville ha, så dom kom efter en liten stund. Kim somna redan kl 7 i dag. Så vi får väl se när hon vaknar i morgon... Annars sover hon alltid till 8-halv 10.
Nu kollar vi på film på 4:an, Ondskan. Är reklam nu med aktuellt. Men jag ska passa på att gå ut med Baltazar under den oxå så nu får det räcka för i dag :)
Ha en fortsatt trevlig ev regnig helg... Kram kram
Kim inne i ruffen
Baltazar vart bjuden på öl, folkisar...
Kim och Baltazar
Kim och Baltazar igen
Putte och Peter håller på med nätet
Kim och Angelica
Lite trångt i båten vart det...Endel skulle ut, andra in.
Peter håller på med fisken som fastnat i nätet
Vi fick en fin kväll...
Dax för Kim att sova
Grllar korv
Kim
Det börjar skymma på och ingen fisk
Baltazar kröp upp i knä
Kim somna skönt i åkpåsen
Dax att kolla betet på kroken, givetvis är Baltazar med och håller koll :)
Baltazar
Efter en stund tyckte även Baltazar att det va dax att sova
Puttes "fisk" en mussla....

Klicka på bilderna för att få dom stora.
Natti natti

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-07-13 17:43:40

finna bilder..självklart fick ni vara med..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela