♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Min lilla tös :)

Publicerad 2009-07-08 22:19:14 i Allmänt

Jag har en sånn otroligt go unge! Och rolig, hon har kommit på att om hon slår sig och tittar på mig så är det  jätte jätte illa. Men är inte jag där eller om jag inte tittar på henne så är det ingen ting. Jag gjorde bort mig lite förut, eller jag testa henne lite, taskiga jag va. Hon går ju omkring i sin gostol, hon går fram till bordet och ställer sig och "tuggar" på det. I bland dyker hon på bordet lite för hårt, och ja visst det gör säkert ont då. Så hon gjorde det förut, titta på mig... och jag vände på mig. Då sa hon inget och gick där i från. Sen lite senare satt hon i våran säng och välte omkull... jag låg brevid och titta på henne. Och oj så illa det vart. Hon höll på att dö! jag lovar *fniss*. Hon grät och grät ända tills jag tog upp henne och tyckte synd om henne en stund. Hihi min lilla trollung  :)
Det här veckan har Kim börjat få äta mat själv eller äta, hon kladdar mest :) Men hon börjar fatta hur man gör. Stoppar skeden i maten och sen in i munnen. Guuud va tiden går fort. Hon är redan snart 7 månader! Fattar inte vart tiden tar vägen. Förstår verkligen folk som säger ta vara på tiden, det går så fort. Hon är en riktig helikopter i sin säng, jag lägger henne som hon ska ligga. På morgonen ligger hon helt tvärt om. Huvudet där fötterna ska va och mitt över sängen på bredden, inte på längden. Och på mage, hon har helt slutat ligga på rygg. jag lägger henne på rygg men hon vänder på sidan. Så ska hon sova, inte på rygg minnsan! Samma när man lägger henne på golvet på ex en filt så rullar hon i väg... Man kan hitta henne i andra delen av rummet. Så i dag har jag städat och plockat bort allt som finns på hennes nivå! Hon blir lång när hon sträcker på sig. Sen har hon kommit på hur man öppnar lådor, jag har en köpmansdisk i vardags rummet full med kablar och underkläder och massa små plock. Så nu har jag fått gjort om lite där i oxå, lagt kablar och smått där hon inte når och flyttat ner kläderna ist. Så nu har jag massa underkläder på hela golvet. Synd att Putte är borta hela helgerna, han missar så otroligt mycket. Haha undrar va han säger när han kommer hem :) Han ska få möblera om i tv hyllan...och så har jag lite annat han måste göra.
Nu ska jag faktiskt ta och krypa ner i sängen, avslutar med lite bilder...
Kram kram

Kim i vagnen i morse på våran morgon promenad (8/7-09)

Kim hemma hos en kompis (8/7-09)

Baltazar hemma hos kompis (8/7-09) han är lite trött, han har kastat pinne


Man kan ju strunta i skeden oxå... :)







Det ska väl börjas i tid??? :) Datorn är ju lagom stor till henne *hihi*

Natti natti

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-07-09 19:41:48

hon är ju jätte duktig på att äta själv..

Postat av: Mormor;)

Publicerad 2009-07-09 23:43:37

Men vilka fina bilder...ja det ska börjas i tid! & Mini-coopern är ju i hennes storlek, hihi...

Jag såg allt Putte när han kom hem idag, tror han kollade båten!



Ha det gott mina trollungar! Love you!

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-07-15 20:54:51

Visa inte dom där korten för husse!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela