♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Regn och rusk

Publicerad 2009-07-05 21:38:02 i Allmänt

I dag har vi varit till Jula i Skara. Vi hade inget att göra så vi åkte ut till Peter och Angelica en sväng så där kom vi på att ja dit drar vi... Sagt och gjort. Det va lite vatten skadat, stod ju i tidningen för ett tag sen att Julavaruhusets tack i Skara rasat in. Efter att ha varit där åkte vi in till Sjötorp och gick runt och kolla på alla som skulle slussa och hade det riktigt skönt. Vill oxå ha en stor båt som man kan "bo" i :) Precis som husvagnen! Skönt skönt.
I fredags så var Vi in till Örebro, skulle ha en cykelkärra till Kim. Åkte till Jula först. Men nää det va slut, så då fick det bli Biltema... och dom hade allt. Så vi köpte en kärra och massa saker så vi kunde laga cyklarna oxå. Hem och fixa med det, och lagom tills vi var klara och skulle åka ner till LillaVärlden och käka så rent av öste regnet ner! Man såg inte ens grannens hus! Och åska gjorde det med, usch tycker det är lite läskigt med åska... Man läser om ganska mycket... Men efter en stund sluta det och vi passade på att åka i väg, Putte satte fast bilbarn stolen i kärran och sen va det klart. Kim somnade direkt. När vi satt där nere och hade beställt maten osv så börja det verkligen ösregna igen!!! Och taket på resturangen gick sönder. Det är typ sånnt där "tyg" tak. Och det sprack! Gissa om vi vart blöta. Jag hade precis tagit på Kim regnskyddet till vagen. Bara sekunden innan annars hade hon varit jätte blöt som alla oss andra. Men oj så vi skrattade och kollade på varandra :) Jag glömde ju kameran annars hade ni fått se bilder, typiskt. Efter det så följde vi med svärmor och svärfar hem en stund. Kim va vaken så vi åkte innan hon vart trött(are) och ville sova. Hon höll sig vaken hela vägen hem i sin nya cykelkärra. Satt där bak och prata och jollra...
Lördagen så var vi upp till några kompisar och fika. Efter det så åkte vi hem och grajja lite, min bror ringde och sa att dom tänkt dyka upp. Kul tänkte jag. Men det va inte så kul... Han/dom stanna nog MAX 5 min! Jag vet inte vad det är för fel... Varför han inte vill träffa oss. Men Kim fick en sen doppresent ett silver halsband med en ängel och 500:-. Sen var det bara för oss att ta en dusch och ge oss i väg på cykel igen. Vi skulle till svärfar och sen upp till Parken i Dfs. Det va Golden Times. Massa artister och sånnt. Men jag tyckte inte det va speciellt kul. Kims faster var barnvakt till henne :) Tack för att hon fick vara med dig. Vilket Kim tycker är väldigt kul, hon skinner upp som en sol när hon ser faster Anna. Det hade inte varit några problem, dom hade kollat på tv en stund och sen hade Kim somnat på hennes mage. Vilket är jätte jätte mysigt. Men väldigt varmt. När vi kom tillbaka låg hon i sin säng, det va lite träligt att behöva väcka henne för att ta på henne kläder och sen ut...burrr. Men det gick jätte bra, hemma så fick hon lite välling och somnade direkt igen. Sov ända till halv 10 i dag.
Ja det är väl ungefär det som hänt... under helgen, tror jag *fniss'*
Usch va det regnar, jag vill ha värmen och sommaren tillbaka!!! Nu tack :) I morgon drar Putte i väg ut på jobb igen, TRÅKIGT :(
Våra kompisar drar ut och campar, jag vill oxå ut och campa. Putte sa att vi kan åka någon stanns till helgen när han kommer hem igen. Får se om det blir med båt eller husvagn :)
Här kommer lite bilder...

Mitt lanne det växer som bara den :)

Kims tokiga faster och Kim, är dom inte lika *hihi*

Lilla stumpan i våran säng


Jag och Kim

Kim igår, i cykelkärran

Ha det så gott nu alla. Kram kram

Kommentarer

Postat av: Mormor;)

Publicerad 2009-07-06 14:17:17

Haha...du är allt rolig du! Såg önskelistan...kommer vinet före älsklingen!!??? Du får allt till det, hihi...

Läste att bror-besöket avlöpte väl!!??



Ha det gott underbar! Pussa gumminäsan!

Postat av: Mamma (syrran) =)

Publicerad 2009-07-06 14:49:07

Som ett skott! Jag både syns o hörs, haha!!



Kramelikram!

Postat av: lillanna

Publicerad 2009-07-06 15:04:51

HAHA, vilken snyggung på bilda, där var du rolig va?!

Älskar er! Kramiz!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-07 14:51:01

Ja, det blev faktiskt riktigt bra, men den är ju som sagt inte klar än... Jag vill också tatuera mig =) Vill ha en stjärna snett bakom örat, bara en liiiten =)

Men säg till om du hittar nåt =)

Kram kram

Postat av: emilia

Publicerad 2009-07-08 17:28:05

hej, hur har ni gjort fr att få fast bilbarnstolen eller finns det i?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela