♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Akuten

Publicerad 2009-06-08 18:19:57 i Allmänt

I lördags så skulle Putte och jag åka till någon marknad med typ bildelar och sånna saker. Men när vi kom dit så börja det små regna, men vi knata i väg. Det va en bit att gå och när vi kom fram så kosta det alldeles för mycket pengar för att vi skulle gå in i det vädret. Så vi gick därifrån, lagom till vi vänt och börjat gå mot bilen så börja det regna rejält! Vi vart jätte jätte blöta. Kim satt i vagnen så hon klara sig ju bra. Vi åkte in till Örebro ist och käka. Sen åkte vi hem igen.
På kvällen så var jag och svärmor ute och åt, vilket va jätte trevligt och kul! Efter det så gick vi vidare till en lite pub. Det va ett band som spela väldigt bra. Vi hade pratat med Peter innan vi gick ut och frågade honom om han ville hämta oss på natten. Ja jag kan hämta er OM ni ringer före 12 sa han, så svärmor ringde 1 minut i 12! Han svara inte, men vi gav inte upp, han hade ju faktiskt sagt att han skulle hämta oss om vi ringde innan 12. Så vid 10 över 12 ringde han. Kl va över 12 nu sa han, ja nu ja sa svärmor. Men vi ringde innan 12. Så han gav med sig och kom och hämtade oss *ler*. Putte var för första gången själv med Kim så länge, och det hade gått jätte bra. Jag va hemma vid 12 halv 1. Vi gick och la oss på en gång, kl 3 så vakna Kim och ville ha lite mat, och jag var tvungen att gå på toa. Efter det så vart det bara värre. Jag fick så fruktansvärt ont i magen. Mådde illa och fick väldigt ont i huvudet efter en stund. På morgonen så gick Putte upp med Kim, han retades lite med mig och sa att jag bara va fylle sjuk... Visst så kunde det väl va, men jag brukar inte känna mig så då. Och SÅ mycket drack jag faktiskt inte. 2glas vin, 1 cider och en drink (4a). Jag ringde till svärmor på morgonen för att kolla hur hon mådde, hon mådde bra sa hon. Och även hon sa att jag bara va bakis. Sen ringde jag Lilli, och prata lite. Hon sa iaf inte att jag va bakis, hon sa att jag skulle ta en magkatarrstablett. Så det gjorde jag, gjorde en macka och saft. Fick i mig 2 tuggor på mackan och ett halvt glas saft. Usch det smaka mig inte alls! Jag gick upp och la mig hos Putte i soffan, Kim hade somnat och låg i sängen. Vi kollade på tv och mös lite, men det gick inte över det gjorde fortfarande VÄLDIGT VÄLDIGT ont! Det gjorde så ont att jag grät. Så jag ringde vårdcentralens jour nummer. Dom skicka mig till akuten. AKUTEN!? Jaha, så jag klädde på mig lite mjuka sköna kläder och vi åkte i väg. Dom koppla upp mig på dropp på en gång. Jag hade 39,3 graders feber, kräktes och yrsel. När jag skulle få komma in på ett annat rum så svimma jag. Så då koppla dom upp mig på dropp igen och jag fick en säng att ligga i. Dom tog massa prover. Först trodde dom att det kunde va blindtarmen, men efter många timmar så kom dom fram till att det troligen va matförgiftning. Det trodde jag hela tiden. Men ingen annan som trodde... Så då börjar man ju tro på dom. Iaf jag. När kl va 2 på eftermiddan så kommer min doktor in, -ja du, du blir kvar här över natten. -VA?! Näää det går inte. Jag måste hem. Jag har ju en dotter att ta hand om, jag ammar ju fortfarande. Så jag skyllde på det. Han ville inte skicka hem mig, så han gick i väg och hämtade en till dr, vi eller dom kom fram till att jag skulle få åka hem om jag klarde mig utan dropp... Så dom stände av det, väntade i 2 timmar. Sen kom dom in igen och frågade hur jag kännde mig. - O jag känner mig lite bättre, inte alls yr längre. Usch va jag ljög. Men jag ville verkligen inte ligga kvar. Så jag fick åka hem, men om jag kännde det minsta så skulle jag komma tillbaka. Jag fick inte äta eller drick under tiden jag va där, och när jag fick åka hem så fick jag bara äta flytande form av "mat", typ yougurt, soppa osv... Fick med mig saker så jag kunde ta prover på mig själv hemma, som jag skulle komma in med dagen efter. Så i dag skjusade Putte in mig. Han va tvungen att ta ledigt i dag, visste ju inte om jag skulle få åka hem igen. Det tog inte alls lång tid, lämnade in mina prover och så fick jag prata med Dr. Han skulle ring när han fick veta något. Så nu ligger jag här i soffan igen, har gjort det hela dagen. Men jag mår bättre nu, Putte fixa lite alvedon till mig förut. I morgon åker han i väg och jobbar. Till Köping, så han blir borta tills på fredag. Nu ska jag ta mig upp från soffan och gå och klippa han. Fråga om jag skulle raka bort allt med det ville han inte *fniss*.
Ha det nu så bra, och gör inte som jag. Gå inte ut och mys på nån resturant.
Vink vink

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-08 20:07:25

usch det dära låter inge bra alls skönt att du mår lite bättre...

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-08 20:08:33

oj mitt namn försvann på mitt fösta inlägg

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-09 10:07:54

Usch då... Hoppas att du mår bättre nu =) Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela