♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Orka...

Publicerad 2009-06-23 18:33:47 i Allmänt

Ja, Orka. Jag har fortfaarande inte fått in allt efter helgens utflykt. Massa tvätt, och annat som ska ställas på plats igen. Men men, inte stör det mig :)
Sitter ute på altan och bloggar runt lite, tänkte jag kunde kanske skriva ett par ord i min egen blogg oxå... Ja helgen då, Skara Sommarland! Vi hade det jätte bra. Sola, bada åkte massa karuseller mm. Vi åkte på torsdag direkt när Putte sluta jobbet. Så den dagen gjorde vi inte så mycket. Men på fredagen så åkte vi bara massa karuseller, men nu alla kan kallas för det. Det är riktigt kul att ha med LillAnna, hon åker det mesta nu för tiden :) Kanske börjar bli en stor tjej?! Kul va det iaf. Skara Sommarland har fått in lite nya saker, en karusell som heter Tranan. Lite läskig men väldigt rolig! Och på badlandet så har dom gjort en vattenbana som man ska åka typ med båtar i. Det va riktigt riktigt rolig! Känndes som om man lyft i bland! Den skulle jag kuna åka hur många ggr som hellst. Vi gick tillbaka till husvagnen för att käka lite midda som bestod av sill, färskpotatis osv. Barna fick grillad korv med bröd. Sen in igen och åkte vidare. Jag shoppade mig en bikini, 499:- inne på sommarland i en av affärerna. För köpcentret hade bommat igen. Gick inget bra sas det. Natten till fredag hade våra kompisar inbrott i förtältet. Snodde massa saker. Men som tur va missa dom tjejens hadväska! Där i låg plonboken och massa pengar och annat som man inte vill bli av med.
På lördagen kom några andra kompisar som bara kom över dagen för att ha kul. På förmiddan så gick vi runt och åkte massa karuseller med barnen igen, sen hem och käka. Sen in igen, fast då bada vi! Det första vi tjejer (LillAnna, jag och en till tjej) gjorde var att åka FRITT FALL! Jäklar va det pirra i magen! Men det va riktigt riktigt kul. Sen fortsatte vi med massa andra kanor. Vi kolla även på den nya vattenshowen, Falcon Acapuco Water show. En berättelse om pirater. Gissa om barna gilla den! Tillbaka till husvagnen och grilla och gjorde ordning för kvällen. Vi käka potatis gratäng och fläskfele med salad och massa goa såser :) Efter det gick jag och dusch sen spela vi kort. Kim låg och sov i husvagnen, farbror Robban va barnvakt. Sen kom även han och spela kort med oss. Vi spela vänd 10 med 2 kortlekar! Jäklar va jag skratta. Ja sen va det dax att packa ihop dagen där på. Skulle gärna ha stannat nån dag till, men Putte skulle ju jobba, LillAnna skola osv. Men man kan ju åka fler ggr. Nästa bär nog i väg mot Liseberg. Får se när bara.
Uppdatering: LillAnna har nu varit här, så jag har klippt gräset, tvättat och duschat mig själv. Sen kom även farmor hit. Så jag bakade en paj och gjorde vaniljsås :) Givetvis kaffe till. Tack Anna för att du kom hit och va barnvakt! Älskar dig. Sitter och kollar va torr jag är, skulle behöva något att smörja in mig med... Tror solen har tagit lite på mig i dag oxå :) Brun med sol *fniss*. I morgon ska jag nog försöka ta mig in till Kga, hälsa på en vän till min mamma och pappa. Hanns fru gick ju nyss bort och hon hade skrivit ett brev. Att jag skulle ärva alla hennes saker. Har dragit mig för att ringa, usch gillar inte sådana saker med livet. Men det ska bli kul att träffa honom, även fast det kommer att bli jobbigt! Han ska få dop bilder från Kims dop oxå och lite andra bilder. Dax för en promenad med hunden och ungen, hon sover. Ska snart väcka henne, annars somnar inte hon förens sent i kväll/natt... Jag har nästan slutat amma henne helt nu. Hon äter ju nästan bara vanlig mat + välling.
Bilder kommer en annan dag på alla tokigheter i Skara.
Just ja vi va inne på Jula Outlet, jäklar va mycket saker. Billigt va det oxå! Hela övervåningen va outlet. Hitta en cykelkärra, men tyckte det va ett fel som jag inte ville ha på den... Men är det outlet så är det :) Skulle vilja dit igen. LillAnna tyckte jag skulle köpa mig en kattlåda asså toa låda. Men näää katten först, sen toalåda *fniss*.
Skulle inte jag gå ut på promenad nyss?!
Ha en underbar dag och vecka, för vädret ska hålla i sig!!! Jiiiiiiipi :)
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela