♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Camping tripp!

Publicerad 2009-05-04 22:33:16 i Allmänt

Yes vi kom i väg! Kim och Baltazars första camping tur, och det gick jätte bra. Det lär Inte bli den sista heller *ler*. Vi hade fint underbart väder hela helgen. Vi åkte på fredagen, i väg och campa asså... I torsdags var vi på fest ute hos Peter, Puttes bror. Vi blev inte kvar så länge eftersom vi skulle i väg och campa *ler*.
Så kl 1 på fredagen så drog vi i väg, vi var tre familjer som åkte. I den ena husvagen var dom 3st, i en annan 4+1 hund. Och vi var 3+1 hund. När vi ställt upp husvagnarna och gjort i ordning lite så tog jag/vi en promenad. Så att hundarna fick röra på sig lite. Det va massa hundar på campingen! Bara runt om oss var det säkert 10-15 hundar... Till och med i affären på campingen såldes det "skruvar" sånna man kör ner i marken och sätter fast ex hunden i. Och billigt var det i affären oxå! Köpte massa leksaker till Kim. Hink, spade, sil och mycket mer. För 50 kronor! Fick massa saker. På fredags kvällen så grilla vi, och det va så härligt och mysigt!
På lördagen drog vi i väg och shoppade lite, Ikea och Bergvik. Köpte lite nytt att grilla till kvällen och lite annat kul.
När vi kom hem så åkte killarna och barna och lekte med sina Rc-bilar. Som givetvis var med. Jag och Marie tog oxå barnen med oss och gick på promenad. Hundarna skulle få bada nere i sjön hade vi sagt. Men det blåste så kallt där nere så vi strunta i det. Sen gick vi tillbaka till husvagnarna, gjorde sallad och lite annat till grillningen. Efter maten kolla vi på tv en stund. Sen gick Kim och jag till våran vagn och la oss och kolla på tv och mös. Tills vi somna *fniss* Vi var nog väldigt trötta. Efter en stund kom även Putte och la sig. Vi skulle ju hem på söndagen, och var tvugna att checka ut innan 1. Vi var i väg redan vid 11... Så vi passa på att shoppa lite på Rusta *ler* Hitta en massa kul, och bra saker att ha i husvagnen. Väl hemma så gick jag in och lagade mat... Spagetti och köttfärssås. Kim fick potatis och majs pure. Baltazar fick det som vart kvar. Sen ringde jag Lilli en sväng, men det va ingen som svara... Efter bara några sekunder ringde det. Gissa vem det va, jo Lilli. Hon hade råkat somna på soffan. Och bara sovit i 3 timmar!!! Hon behövde handla och jag med, så vi drog till Maxi. Kim hade nog tröttnat på att inte vara hemma... På väg hem så ringde Putte, några kompisar hade komit hem. Så dom undra vart jag var... Vi tog en kopp kaffe och snacka lite. Kim har inte sett dom sen BB. Så det va kul att se dom igen. Hennes son har blivit såå stor! En riktigt snygg pojke *ler*.

I dag måndag, så kom Kinga hem en sväng. En kompis till svärmor. Vi tog en promenad på landet... Vi gick det långa sträckan runt en gammal skola. Så det tog ca 2 timmar. Men det var riktigt skönt. Hemma igen så gjorde jag något att käka, sen skicka en kompis och fråga om jag kommer till Öppna. Hade inte tänkt det, men jag gick dit en sväng. Kim tycker ju det är kul där. På kvällen gjorde jag lite mat igen, sen baka jag. Lite kakor, tror dom går att bjuda på *fniss*. Tror jag skulle behöva hjälp att baka... Men vem ska man fråga. Hm, jaja. Hör av dig om du kan baka. Skicka gärna ett bra recept *ler*. Nu ska jag ta och sova. Avslutar med lite kort. Och sen P.s om det är någon som är bra på att göra bloggen lite snyggare så hör av dig. Fattar noll, men det brukar jag ju göra *fniss*
Ha det så bra!
På väg ut med husvagnen

Kim på väg ut på camping tripp
Påplats
Här är kompisarna som var med
Våran vagn och Baltazar
Våran vagn och lilla Baltazar

Lilla Kim
Pappa och Kim
Dax att sova, Kim och pappa
I husvagnen
Baltazar
I husvagnen
Kim på morgonen, go och glad som alltid

Pappa och Kim

Kim i dag, har käkat lite mat.

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-05-05 19:13:09

Ja det måste ha varit han ja det är såå skönt att ha han hemma igen...

Ni verkar ha haft en härlig camping helg..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela