♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Dop och husvagns liv

Publicerad 2009-05-19 23:05:09 i Allmänt

Ja då var dopet avklarat. Det gick jätte jätte bra! Kim var på jätte bra humör, hon log och babbla om något... Svårt att förstå vad hon säger *ler*
Jag var jätte nervös på morgonen när jag vaknade. Tänkte på allt och inget! Hade inte ens vågat hoppats på att det kunde bli så bra som det vart. Vi började morgonen med att plocka fram lite saker, skulle ju bakas tårtor. 5st gjorde vi eller dom... Puttes moster och Kims gammelmormor. Putte och jag packade bilen full med grejer och åkte ner till kyrka. Kim fick följa med oss. Hon satt där i vagnen och babblade på. Log mot oss och sen somnade hon. Lagom till det så skulle vi åka igen. Vidare hem till Kims farmor m. familj och lite gäster. Faster Anna hade sagt att hon ville göra mig i ordning, så det gjorde hon. Och det blev jätte jätte bra! Hon är såå duktig *gulliga du*. Efter det hade gammelmormor gjort mat till oss, och efter det ar det bara att åka i väg till kyrkan... Ja väl där så hade hunnit komma lite folk som stod utanför att prata och hälsa på varandra. Vi gick in bakvägen... gjorde oss i ordning prata med prästen och lite så. Sen var det dax att gå ut i kyrkan. Jag som var så nervös, men det gick jätte bra. Fick tårar i ögonen och började små gråta, tror det var för att jag såg hur många andra gjorde det. Efter en stund var det dax för att bli blöt i håret. Prästen tog Kim med sig till vattet. Tänkte att det kommer aldrig att gå, men det gjorde det. Kim var så underbar. Log mot prästen när han hade vatten på hennes huvud. Sen höll han upp henne för alla och gick runt... Hon log och såg ut att tycka att det var helt okej. Sen gav han henne till pappa. Sen var det dax att gå ut. Faster Anna följde med och bytte om på Kim, Putte tog med sig alla andra och gick till försammlingshemmet för att fika. Vi fikade och sen öppnade vi paket. Kim fick massa paket, och alla var olika. Fick inget som var samma som något annat. Helt otroligt. Fick både smycken, leksaker, kläder och pengar. Sen var det bara städningen som var kvar. Den gick bra den oxå, fick ju massa hjälp *ler* . Var tillbaka med nycklarna i måndags, hon sa att det syndes inte ens att vi varit där. Och det måste väl vara ett bra betyg! Vi var så välkomna tillbaka. Efter allt detta så åkte vi hem och slappa en stund. Kollade på tv och hade det mysigt. Sen bar det i väg till Puttes bror, mormor var bastu sugen, och dom andra whisky och öl sugna. Jag vart typ med tvingad av Putte. Han tyckte jag skulle med för att vara social. Men jag var så trött, så efter en stund så fråga jag Lilli om hon ville skjusa hem oss, Kim och mig. Så det gjorde hon, vi åkt förbi pizzan, och råka få med oss en hem *gottttt*. Kolla lite på tv och snacka. Sen var det dax att sova.

Söndagen då... Började med en mysig frukost, jag, Kim och gammel mormor och morfar. Putte sov, som vanligt. Sen rammla det in massa folk... Svärmor med sin syster och en bekant från Sthlm. Så då plockade vi fram fika, tårta som var kvar, och en massa massa kakor. Sen orka inte svärmor gå hem så Putte och jag skjusa hem dom, men det passa så bra. För jag skulle låna en jordfräs av en kompis. Fick för mig att fixa i ordning ett lanne. Så vi åkte förbi och lånade den, köpte aftonbladet och sigg till morfar. Sen hem igen... Och jag satte väl i gång med det jag skulle *fniss* Jag skulle äntligen få mitt lanne! Lilli var här och hjälpte mig. Vi skulle ju ta en promenad på morgonen. Oj höll på att glömma...
Detta gjorde vi på morgonen efter frukosten: Började med att jag skulle gå ut och hämta vagnen som var i bilen. Men det va inte så enkelt, kom ut p gården där bilen brukar stå... VART ÄR BILEN; HAR NÅGON SNOTT BILEN???!!!! ujuj, Lilli hade ju den! Och vagnen var i bilen. Så jag gick in och ringde Lilli, som nyss hade vaknat. Hon tyckte vi skulle ta en promenad så det bestämmde vi att det gör vi. Så hon kom efter en stund. Innan det hade jag kommit på att det va gudstjänst i kyrka... Så vi hade prata lite om det på morgonen. Mormor, morfar och jag. Sen kom Lilli, skoja och sa men Anna vi måste ju dra ner till kyrka. Ja visst sa ja, men Lilli skoja bara. Men jag ville gärna dit, va nyfiken. Om det verkligen skulle handla om Kim. Det började 10, och vi kom väl dit vid 10.15...Smög in och satte oss längst bak, tänkte där stör vi väl ingen. Men Kim var vaken och pratade, mycket och HÖGT! Efter en stund började damerna framför oss vrida lite på sig, och skruva på hörapparaten *ler*. Haha dom tyckte väl Kim prata lite väl mycket... Sen var det sånnt där, nattvard. Nä, sa Lilli. Jag kör bil. Och du ammar. Nä kom igen nu, sa jag. Jag var himmla nyfiken och hade jag kommit dit så ska jag fan smaka på det oxå! Så vi fick gå fram och få kristi blod o bröd. Det smakade verkligen vin. Och kexen, samka inget.  Tror jag, jag kunde ju inte ställa mig där och smaka på kexet innan det skulle doppas. Sen la prästen handen på Kim igen och sa något... Han mummla tyckte jag *fniss*. Sen var det bara att gå och sätta sig igen, sjunga lite och sen fick vi gå ut. Prästen tacka för att vi kom. Och på gudstjänsen, Kim blev omnämnd att hon hade dopat sig. Tyckte jag var roligt att höra. Det va det.
 Sen var jag i gång med jordfräsen. Jäklar va den stuttsa fram, inte det lättaste. Och så skulle det där jäkla handtaget hållas in! Det va riktigt riktigt jobbigt! Men Lilli körde lite hon med. Efter kanske 3-4timmar var det klart, nu ska det bara på med massa matjord eller nåt sånnt... Efter allt detta så åkte vi till Peter för att fika, rabarberpaj och kaffe. Det va gott. Jag skulle få en rot med rabarber med mig hem och plantera. Sen gick Lilli och jag ner för att kolla om det va körsbärs träd som växte efter kanten. Och ja, det va det nog förhoppnings vis! För Peter hjälpte mig att gräva upp, 3st!!! Mummma. Bara det nu är körsbärs träd! Annars mobbar Putte mig sen. Så sen var det bara att åka hem och gräva lite mer, och plantera dom. Ujujuj va jag grjjade den dagen. Mormor och morfar tyckte jag var riktigt duktig. Putte bara klaga... Sen var jag helt slut. Tog en dusch och gick ut och la mig, i husvagnen *ler* Tycker det är jätte mysigt. Kim somna på en gång och jag med, jag som tänkt att uppdatera min blogg. Men har verkligen inte orkat. Det har varit mycket ett tag nu.
Måndagen: Så åkte vi in till stan, Kga. Mormor, morfar, jag och Kim, och så hämtade vi Angelica. Peters tjej. Vi skulle handla en precent till Kims gammel farfar, som fyllde 75år. Det blev 2 whisky flaskor. Sen bjöd morfar oss på fika. Efter det gick vi runt och kolla lite bara. Kim fick en jätte fin "pipmugg" från OJOJOJ. Och sen fick hon en tallrik med sugplopp och en mjuk sked från Duka. Sen åkte vi hemåt. Skulle lämna nycklarna till kyrkan oxå som vi höll på att glömma. Just ja, Kim var på Bvc igen, sprutor och kontroll. Kl, 2 skulle vi iväg på midda. Fick smörgåstårta och massa goa ostar. Efter maten vart det fika. Vi var väl hemma runt 7 tiden. Jäklar va trött jag va. Duscha och tog med mig Kim ut till husvagnen. Och vi somnade direkt! Det va den dagen.
Nu: Tänker jag gå och lägga mig! Så det så *ler* Kim sover redan och Putte sitter vid sin dator. Men för mig blir det natten. Ska försöka skriva i morgon...
Natti natti

Från vänster: Faster Anna, Putte m. Kim, Farbror Robert,Jag, Farbror Peter




Kims dopklänning är 39år! Och så jätte jätte fin!
Det är Puttes mosters mormor som har gjort den en gång i tiden.
Ha det nu så bra.

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2009-05-21 14:45:45

Du är för gullig, tänk att prata om att du är i kyrkan då ska du fan imig ta nattvarden.ler. Tack för i helgen. Ni har väl knappast tid att komma ner något. De helger som är kvar åker jag hem till Ske-å. så det vore isådanafall om det passar mitt i veckan och ni tar en shopping tripp över dagen. Sköt om er och hälsa alla. Kramar moster

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-22 21:44:56

Ja det var allt en riktig knas helg vi hade. Men det var kul. Söndag klockan tio igen?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela