♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Grön hund, buske och pengar...

Publicerad 2009-05-11 23:14:02 i Allmänt

En regnig dag i dag med. Vi började våran dag som vanligt med en promenad. Fast inte så långt. Det spöregna ju! När vi kom tillbaka var Putte vaken. Så vi åkte in till Kga en sväng, Putte skulle fixa något på jobbet. Sen hamna vi hos en kompis, Baltazar lekte med deras dotter och vi fika. Sen bar det hemåt, åkte förbi Peter och hämtade släpkärran. Kim och jag gick in för att käka lite och Putte åkte vidare till några andra kompisar. Lilli kom och hälsade på, hon hade köpt en krusbärs buske!!! Som vi plantade här på gården, jätte fin. Ååå jag som verkligen älskar krusbär, gärna dom gröna lite surare. Mmmmm. Men jag ska ha mer buskar och träd på gården. Jag sa till henne att jag är nog hemme i morgon vid 5 tiden oxå, så om hon har vägarna förbi med någon ny fin buske så gräver jag gärna ner den oxå! Får väl se *ler*. Sen kom Putte hem, så vi vart ute ända till ca 20. Glippte gräset, kollade in vart tomtgränsen går. Kom fram till att vi har en stor tomt! Vi har massa sly i ena hörnet, som jag trodde var grannens. Men det va visst mitt.... Så helt plötsligt hade vi en hel del att grejja med. Putte åkte ut till Peter och hämtade en sån där, grästrimmer. Jag åkte omkring på gräsklipparen och hade riktigt kul *fniss*. Lilli vart barnvakt. Sen kom svärmor och Robban(Puttes lillebror) förbi. Men dom skulle bara lämna en grej. Sen försvann dom igen... Nu har vi käkat lite mat och Kim sover. Kollade posten förut, hade fått från Vanish! Skulle ju få pengarna tillbaka eftersom inte fläckarna på kläderna försvann. Fast jag kunde inte få tillbaka som i "penga" form... Utan i check. Men det gör inget! Trodde inte jag skulle få något... Men i dag kom det, 4 checkar! Och så fick jag lite mer tips om hur jag kunde göra, med det jag hade kvar. Väldigt bra av Vanish måste jag säga *ler*. På onsdag kommer Puttes mormor och morfar hit, dom ska bo hos oss! Ska bli himmla trevligt och kul. Saknar dom. Det måste vara dom bästa mormor och morfrarna som finns. Kim har tur *ler*. Synd bara att hon aldrig får träffa sina riktigt morföräldrar *ledsen*. Men nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag gå och sussa. Måste baka nån dag oxå! Dop på lördag juuuu. Nervös! För vadå igentligen....
Natti natti


Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-12 20:55:37

Vänta du bara. En dag så kanske du har massa buskar på gårn...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela