♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Lite blandat

Publicerad 2009-05-24 23:00:12 i Allmänt

I lördags åkte gammel mormor och morfar hem. Saknar dom! Jag klev in här på lördags morgonen och det var helt tomt och tyst! Jätte träligt, fick tårar i ögonen. Usch det va ingen rolig kännsla. Putte har verkligen tur att han har sånna underbara morföräldrar. Dom ringde senare på kvällen och talade om att dom kommit hem. Så det tog ca 14 timmar att köra hem. Tyckte det va bra, ingen trafik på vägarna sa dom. Dom hade jätte bra väder hemma, fast det hade ju vi oxå fått igen. Men tror ni dom trodde på mig då, det hade ju varit dåligt väder nästan hela tiden dom varit här.... Jag är jätte sugen på att åka upp till dom, men jag har ju så mycket jag måste ha med mig. Barnvagnen, hunden, kläder och givetvis Kim! Och så går tåget inte ända fram. Men jag funderar... Jag vill verkligen åka upp *ler*. Trivs väldigt bra där uppe, väldigt fint och mysigt. Och få umgås med Puttes mostrar och familjer. *längtar*. Jaja nog om det.

Mer i lördags så var jag, Kim och Lilli till en loppis i folkets park. Baltazar fick stanna hemma hos husse eftersom vi inte visste om han fick komma in där. Jag hittade allt lite jag ville ha, eller som Kim ville ha *fniss*. Jag köpte lite kläder till henne, av en "gammal" bekant tjej. Endel var inte ens använt. Tror det vart ca 10 plagg, för 65 spänn! Billigt. Sen köpte jag smultron plantor, 4st. Råka det visst bli...va meningen att jag bara skulle plocka 3...*uppps*  Lilli köpte jordbubbs plantor, 4st. Tror jag fick dom i födelsedags present. Men jag sa att det är alldeles för billigt *hihi*. Och så köpte hon lök hackare. Jag skulle vilja ha stått och sålt massa saker, men det va ingen som ville stå med mig. Men jag ska boka upp mig på ett bord nästa gång, skulle visst bli i oktober. Trodde en av dom som stod och sålde saker. Men det finns säkert mer loppisar innan dess. Putte och jag har ju boka bord och sålt förut, och det är riktigt kul. När vi kom hem så hade Baltazar och Putte åkt iväg till några kompisar. Så när dom kom hem så hade dom Maja med sig. Baltazars tjej kompis... Vi var hungriga så vi åkte till McDonalds, sen hem och planta plantorna. Sen tog vi en tur ut i skogen, kolla lite bara. Sen åkte vi hem och gick ut och busade med hundarna. Putte skulle ut och ragga på stan i en cabb, eller konservburken som vi kallar den. En liten liten bil. Det va ju bil utställning och träff i Kristinehamn. Snart måste det ändå va min tur att komma ut och få roa mig lite... Så det vart ensamt på kvällen oxå, Kim, jag och Baltazar gick och la oss. Vid en 3 så hörde jag att Putte kom hem, han som bara skulle vara ute en liiiiten stund... Mmm visst. Men va gör det. Bara han har kul så, för snart så är det min tur *ler*.

I dag då, Lilli kom så vi tog en promenad. Sen skulle hon på bio. Så hon åkte hem på en gång. Putte klev upp och vi åkte upp till kompisarna på fika, sen ut till Peter på mat. Färskpotatis och biff m. brunsås. Gott va det. Kim fick potatis. Mumma, hon gillar verkligen "riktig" mat. Hemma igen så klippte jag gräset, växer fort nu... Sen har jag/vi inte gjort så mycket mer.

I morgon ska jag nog ta en promenad ner till en vän vid älven, hon skulle visst bygga en brygga. Eller renovera en... Hon hade fixat några bärbuskar till mig *ler*. Hon hade rensat lite i sin trädgård. Så vilken tur jag har! Sen skulle jag få låna en symaskin av henne. Hon är verkligen bra att ha *fniss*.
Men nu blir det natten för mig...Natti natti

Kim i gåvagnen som hon fick av Kinga&Ville i dop present


Kommentarer

Postat av: Syster/Mormor

Publicerad 2009-05-24 23:14:25

Hej på er!

Du har det väl jättefint! Jaså ni har fått flytta in igen, hihi...

Har du varit på loppis, det var väl kul! Du ser vad man fyndar!

Vem bor vid älven...nån vid mig eller???? Du kunde ju gå hit nån dag när det inte regnar...



Kram kram! Pussa gumminäsan!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-26 20:28:59

Hej! allt är bra med oss. Är allt ra med er? jag vet faktist inte om det är nått babysim. jag ska kolla med Elin så hör jag a mig så fort jag vet. :)

Postat av: Karin-Mamma till Emil och Liam

Publicerad 2009-05-26 20:30:27

Hej! allt är bra med oss. Är allt bra med er? Jag vet faktist inte om det är nått babysim på torsdag. Jag sk akolla upp det så hör jag av mig :)

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-26 21:35:02

Mycket tok blir det



Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela