♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Mitt lanne...och litte till

Publicerad 2009-05-21 23:54:57 i Allmänt

Ja det är äntligen klart! Nu ska det bara ta sig oxå, så jag får lite grönt och gott. Satte Sockerärtor, morot, sallad, rädiser, persilja, gräslök jo det va nog det.... Så nu får jag vänta några veckor. Sen är det väl bara börja rensa ogräs.
Annars i dag har jag väl inte gjort något speciellt. I går lärde Puttes mormor mig hur man bakar "pirakor" typ piroger fast med risgrynsgröt i. Väldigt gott faktiskt. Låter kanske konstigt *ler* Tyckte iaf jag när jag hörde det första gången...
I dag har jag varit med Lilli till en hund utställning i Nora...typ. Baltazar var inte med och ställdes utan han va med för socialträning... Han va väldigt duktig denna gång *ler*. Såg några man kännde igen och prata lite... Efter den ville Lilli i väg till ett annat ställe där som en gång i tiden hade haft en typ sommar stuga. Det hade tydligen varit jätte fint där, men nu var det ett "ruckel" som stod där, regnade in i taket och lite så, ändå va det två kärringar där som bodde där på helger och ledigheter. Fattar inte...Hur man kan bo där asså. Skulle bara se hur det såg ut. Men så mysigt det skulle kunna bli! Stor härlig tomt och nära sjön. Ja, drömma kan man ju. Har ju min husvagn nu iaf *fniss*. Putte och jag har kollat på en tomt om vi skulle vilja köpa eller hyra, som ligger alldeles vid sjön! Tomten är inte stor, och så är den helt igen växt med massa träd och så. Men det går ju att göra något åt. Får väl se om vi kan få tag i den som äger marken där. Nog om det.
Jag kom precis ut i hsvagnen, tror Putte har städat lite... konstigt. Kan ju undra varför. Så skönt när hans mormor och morfar är här, blir bortskämd kan jag lova! Hur ska jag/vi klara oss utan dom... Och Kim kommer nog oxå att sakna dom, hon blir helt lugn när gammelmormor kommer och gosar med henne. Hon kan somna så skönt i hennes famn. I kväll har bara jag, Kim och gammel morfar varit hemma. Dom andra åkte ut till Peter för att bada bastu. Varken morfar eller jag gillar det något vidare... Så vi hade mys kväll, kolla på tv. Först var det Sjukhuset sen Stockholm Arlanda efter det Gannfejden. Alla mina favorit program på samma kanal. Morfar brukar oxå kolla på dom, så det va ju bra att vi gilla somma *ler*. Men nu ska jag nog gå och sova. Har ju en tös som vill ha mat på natten...så det gäller att orka upp *fniss* Jo jag skulle ju tala om hur det gick hos Bvc här om dagen så här är det.... Vikt: 6580g, Längd: 64cm. Och så fick jag massa brochyrer om mat till småbarn.
Men nu ska jag sova. Natti natti



Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-05-22 21:37:47

Ja nu går vi i väntans tider igen...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela