♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Picknick i det gröna

Publicerad 2009-05-31 23:03:55 i Allmänt

Vilket underbart väder vi har! Rikti sommar värme verkligen. I fredags så var jag hem till syrran som bor i våran gammla lägenhet vid älven. Jag köpte med lite gott och en blomma till henne, en morsdags blomma *ler*. Vart kvar hela dagen, framåt kvällen kom Putte oxå, han skulle hämta oss. Men först grejja han lite med båten. Provkörde den oxh så. Men den gick inte som han ville, den hade pajjat! Men hela lördagen så grejjade han med den, drog upp den på morgonen och la i den på kvällen. Och då funka den hur fint som helst igen. Du är så duktig älskling. Puss älskar dig.
I lördags så var vi till Kristinehamn på picknick med några av Lillis arbetskompisar och en tjej från babysimmet. Det var riktigt trevligt och härligt. Solen stekte på men vi hittade en bra plats vid ett träd, och nära vattnet... Så både hundar och ungar råkade bada. Vi var väl kvar i ca 4 timmar. Efter det så åkte vi till Lillis föräldrars sommar stuga. Lillis lilla syster ville ha skjus dit och frågade om vi hade lust att skjusa henne. När vi kom dit fick jag mitt efterlängtade kaffe, och så fick vi tårta till *ler*. Just ja, Lilli gjorde några jätte jätte goda mackor som vi jade med oss till picknicken. Asså dom va super goda. Synd bara att jag fick en sån liten liten macka.... Kunde ha käka några till. Sen ringde jag Putte och kollade om han hade fått i gång båten än, och den var precis klar och skulle läggas i för ett prov åk. Men vi var tvugna att komma och hjälpa till. Eftersom jag är så nervös för sånnt där, i med båten upp med båten grejjer. Så går jag alltid långt långt där i från. Annars blir jag bara så arg och grinig... men bara för att jag blir sååååå nervös! Hatar det verkligen. Men dom fixa det sen tog Putte båten bort till Peter och vi skulle åka hem med kärran. På vägen hem så tyckte Lilli att kärran lät lite väl mycket, men jag sa att den brukar låta. Sen kom det en håla i vägen och kärran börjde låta ännu mer! Och nästa gång Lilli kolla i spegeln så kom däcket och for förbi i en jäkla fart, mitt mot en bil som kom i andra körfältet!!! Hon blinka på bilen så att dom skulle se och vara uppmärksamma på däckte som kom i mot dom. Däcket for i väg en jäkla bit, säkert en 4-500m. Jag gick och leta efter det, Lilli tog bilen. Vi hitta det allt, sen ringde vi Putte och Peter och berätta va som hänt, så efter en stund så hämta Lilli dom. Dom hade sagt till oss att det va bara att hänga på kärran och dra hem den! Jojo visst , säkert. Men Lilli drog och hämtade dom, och gissa vad dom gjorde. Jo dom hängde på kärran utan däck och drog hem den. Det spruta gnistror hela vägen och när dom kom hem till gården och drog in kärran på gården så sa Peter att "ja nu kan ni ju så potatis oxå". Mmm det vart väldigt fina spår i marken. Sen tog Lilli och jag bilen in till stan. Dom andra tog båten... Vi skulle åka in och käka lite "fin" dyr mat. Och ha lite trevligt. Och det var väldigt trevligt. Sen åkte vi hem iaf vi som hade bilen in. Dom andra stanna och tog någon öl till. Där var min "dag" slut sen. Tvär somna när jag la mig i sängen. Lite senare kom Putte hem, efter en massa stul.... Någon hade varit inne i båten och snott massa saker, bla soppa tanken! Fy fan. Tänk om man fick tag på den/dom!
I dag har vi varit på sjön, fast först åkte vi iväg och köpte en flytväst till Kim. Och mat från McDonalds. Sen bar det ut på sjön. Va nog ute i 4 timmar, sen åkte vi hem och grilla. Så mysigt! Och nu sitter jag här. Men ska gå och lägga mig nu. Natti natti


Hela gänget på picknicken

En bild från i dag, Baltazar badar

Kim i vagnen, kollar efter Baltazar

Kim provar flytvästen, den ser stor ut. Men den var perfekt när den hamna rätt.

Jag och Kim på altan

Kommentarer

Postat av: Mormor;)

Publicerad 2009-06-01 12:56:53

Tack själv! Vilken mysig picknick ni varit på...

Jadu, det blev ju bra med flytvästen till slut! Även om Kim var ilsken som ett bi, hihi..Lilla skruttan!



Stor kram!

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-06-02 21:05:29

BAh en sån lördag det var. Tur att det bara är en lördag i veckan...

Men vi kan väl göra om picknicken nån dag. Så du får en smörgås. box

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela