♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Varför, aldrig...

Publicerad 2009-09-03 20:04:52 i Allmänt

Jag blir lite ledsen i bland när jag tänker tillbaka på "min" familj. Nu har jag en helt egen, vilket är helt underbart! Älskar det. Men jag menar min familj, min mamma min pappa min syster och min bror. Min familj är ju inte så stor längre, känns om jag bara har min systre kvar i livet. Har även en bror, men jag vet inte vad det är med honom. Han kommer aldrig och hälsar på oss eller mig. Han ringer aldrig och säger grattis när jag fyller. Han hör aldrig av sig. Sen läser jag i min systerdotters blogg, att han har varit där och hjälpt dom med saker, till och med gett dom en inflyttnings present. Inte ens när jag skickade ett sms till honom från BB och berättade att han nu hade blivit morbro så svara han inte, nån dag senare kom han förbi på BB. Tror han stanna i MAX 5min! Kim fick en dräckt från typ Coop för 79:-. Jag vet att det inte är pengarna som räknas men va fan blir så ledsen. Han sa att han skulle komma hem när vi komit hem från BB när det va lite lugnare och vi hade komit i ordning. Kan säga att det tog 8 månader innan han kom hem till oss. Och samma sak där stanna i max 5min. Jag försökte få honom att stanna en stund, ta en kopp kaffe och bara snacka lite. Men det gick inte, han/dom va tvugna att skynda sig hem igen!!! Fattar inte. Om jag bara kunde få veta varför han inte tycker om min/oss. Han har aldrig ring och fråga hur jag har det. Han har aldrig hjälp oss med något, aldrig brytt sig om mig eller oss sen min mamma gick bort. Eller han brydde sig inte om mig sen pappa gick bort. Då tappa jag kontakten med min bror om man nu kan säga så... Han och min syster är dom ända jag har, eller vi har bara varandra kvar. Min syster har jag ganska bra kontakt med :)
Men jag kan säga att jag har tur som träffade min underbara sambo! När jag blev i hop med honom så fick jag även en underbar familj på köpet! Min svärmor har hjälpt mig med mycker genom livet. Och vi har så kul. Många tycker att det är konstigt och undrar hur jag kan ha en sån nära relation med min svärmor. Men för mig är det inte konstigt. Behöver jag hjälp så finns hon alltid där :)Så nu sitter jag här och tänker tillbaka på min familj, hur min mamma var hur min pappa var osv. Det är 20år mellan mig och mina syskon. Ganska mycket va?! Jag=Sladdis :) När jag va liten va jag pappas lilla flicka, eller min brors. Gillade att vara med dom, grejja bilar osv. Min bror kom ofta och hämta mig när jag va liten, och jag älskade det. Bruka sova hemma hos han. Bara han och jag. Men det va länge sen det... Men jag har bestämmt mig för att "skita" i honom. Va ska jag försöka för, när han inte vill?!?!
Nu har jag min alldeles egna lilla familj. Jag, sambon och våran underbara dotter + hunden :) Jag har just nu allt det jag någonsin kunnat drömma om. Hus, barn, jobb! Hihi sen kan man ju fortsätta drömma *ler*
Nu på kvällen har svärmor och LillAnna (Kims faster och farmor) varit här på en kopp kaffe och lite skitsnack :) Och busat med Kimsan så hon vart helt slut, somna redan strax efter 6... Blir nog en tidig morgon i morgon...
Just ja vi va ju till doktorn i dag, Kim fick ingen medicin. Han tyckte det va bättre om det läker utav sig själv och det håller jag med om. Ingen medicin om det verkligen inte behövs. Så tycker iaf jag :)
På lördag ska jag/vi ut. Det är Björn Rosenström på Statt i Karlskoga!!! LillAnna ska vara barnvakt :) Jätte snällt och så tycker Kim om Anna så himmla mycket, det pirrar i hela Kims kropp när hon ser Anna :) Hon blir super glad! Anna nattade Kim i kväll och det gick så bra. Hihi dom är som gjorda för varanndra. Dom 2 kommer säkert hitta på mycket bus i hop, eller lära varanndra massa bus kanske *hihi*. Tänkte höra med Anna om hon hade lust att göra mig fin på lördag, hon är så duktig på att smika och fixa till håret.
Men nu ska jag nog ta och fixa mig en kvällsmacka. Lite kurr i magen...
Ha det nu så bra. Avslutar med lite bilder :)
XOXOXOXO

(klicka=större bild)

Kommentarer

Postat av: Ingen att bry sig om

Publicerad 2009-09-03 20:22:46

Jag förstår dig. Om det är dom ända man har kvar borde man kuna visa lite kärlek. Iaf visa att man visst bryr sig. Men jag tycker du gör rätt, varför bry sig och försöka om man inte får något gensvar?! Ta hand om dig/er, du verkar ha en underbar familj. Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-09-08 11:24:22

Japp, nu är jag tillbaka... Det funkar ju kanon med mobilt här ute i skogen ju, eller ja, jag har hittat en plats där det funkar iallafall, så så bärbart blir det ju inte =P Ha det så bra... Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela