♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Sjukling igen

Publicerad 2010-04-06 09:34:07 i Allmänt

Oj många dagar har gått sen jag uppdaterade sist... *sorry*
Men jag har inte haft tid eller lust kanske man ska säga.... Kim har varit sjuk och är det nu igen!
Hon har hög feber, hostar, nyser och gråter :( Lillplutta mi.
Här har inte hänt så mycket annars.
På Påsk så var vi hembjudna till svärmor på påskmidda :) Jag tycker det är mysigt där, trångt men mysigt. Kim sov kvar till söndagen, så vi skulle få städa källaren och lite så. Men vi sov så länge så det blidde inget. Kl 11 ringde svärmor och väckte oss... Hihi och så kunde man höra faster i bakgrunden, JAG SA JU ATT DOM SOV!!! LÄGG PÅ NU MAMMA!!! Hihi men det gjorde inget, kl va ju ändå 11 så det va väl kanske dags att kliva upp. Kanon väder har vi haft i helgen oxå, och nu är det inte mycket snö kvar på marken :) Några högar här och där bara! Men det träliga med det är att nu ser man all skit på gården igen. Fy så det ser ut, det ska vi försöka ta bort i veckan eller till helgen. Putte jobbar ju hela dagarna och jag vabar med Kimsan. Hon vill gå ut oxå, får väl se om febern håller sig borta i dag så hon kan få komma ut och leka en stund. Hon älskar verkligen att vara ute och busa :) Här om dagen så hämta svärfar sin Musse ur garaget oxå :) Kim fjäska så för honom när han kom. Så hon fick "åka" lite med farfar i bilen. Wooow mamma :) Så fråga jag henne om hon skulle följa med mamma och pappa och åka och handla nu då. NÄ, stäga dörren... Jaha, tack då. Så farfar gasa bilen lite och hon satt där och njöt för fulla muggar :) Sen cabba han av oxå... vilken grej :) farfar sa, ja nu vet ni ju va hon gör när hon är 14-15år! ujujuj kan bara tänka mig allt bus min lilla gör då hihi. Men bara hon inte super skallen av sig och "rullar" runt med massa pojkar så är det väl ganska lugnt... Säger jag nu iaf, hinner jag säkert ändra på! Men det är många år kvar dit :) Men jag hoppas verkligen att hon blir en tuff tjej och vågar ta för sig.
Just ja, Putte har prata med svärfar om utbyggnaden på huset :) Och han ska hjälpa oss med skissen!!! Å jag längtar, vi behöver få det lite större nu så Kim kan få eget rum. Hon har så mycket saker som behöver få ett eget rum :) Så nu får vi se när alla papper är klara och det är dax att ta tag i huset!!! Love it. Så kanske man kan börja jobba på en lilla syster/bror till Kimsan ;) Längtar.
Och så drar det ihop sig för våran Ullareds resa oxå, vecka 21 sticker vi i väg :) Fattar inte hur vi ska få med oss allt hem som vi handlar, men det ordnar sig allt :)
Men innan det så åker Putte ut på jobb, han blir borta i mer än 1 vecka! Fy va vi kommer sakna honom. Kim som ropar på honom och blir super glad varje kväll han kommer hem efter jobbet :) 
Nä nu vill inte Kim att jag sitter här längre så nu ska vi kolla på film :) Hon ligger här nerbäddad i soffan med sina heffa filtar, sin Heffa gossis och kollar på Heffa filmen :)

En sjukling i pappas knä 5/4-10

Ska vi äta snart?!?! Jag är juuuu hungrig! Påskafton

Efter maten fick hon skrapa sin 10a lott. (som vi fick ist för påskägg) Fast Kim fick både och :)
Hon vann 10kr på sin lott.

Sen invigde vi hoppmattan oxå. Här ser vi Tanten(om Baltazar själv får välja) och Baltazar

öööh jag och Baltazar..... Krasch :)

Och så lite småbilder (klicka för större)

Dessa fick jag och Kim förra veckan vi va hemma och va sjuka. En guldlänk(fot), Kinesiskt armband med djur, siverlänk(fot) och en jätte fin liten torshammare :) Tack tack!

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-04-08 07:46:54

köpt på tradera eller? Du tiden går fort snart är Kim så stor att hon ränner ute, jag vet det känns som i går Emilia var liten.

Skönt att få lite större, Emilia är oxå sugen att flytta till en större så att Dennis får ett eget rum och hon oxå. Krama om Kim från mig, hon har blivit så stor och hon verkar prata en hel del oxå, Dennis är lite svår att förstå vad han säger, men det är alltid en början.

Postat av: Helena

Publicerad 2010-04-10 08:22:36

Hej bästaste Anna!

Ja vi måste verkligen ses. Se till så att Kim blir frisk så får vi ses då :)

Jag har lagt ut cykel,snowboard och ett hästträns på blocket.

Vart köpte du eran cykelkärra?? Vill så gärna ha en. Men de är ju så dyra som nya.



//Helena

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela