♥Min lilla familj♥

Består av Mig, min sambo Putte, våran dotter Kim, våran hund Baltazar och katten HelloKitty "kitty".

Jobb

Publicerad 2010-02-25 19:31:21 i Allmänt

Ja här jobbas det för fullt :) Jag har hit tills jobbat hela veckan och det går huuuuur bra som helst! I dag blev det lite strssigt, skulle vara på 1 ställe till kl 12 bara. Och det va jag, men vart utringd till ett annat direkt när jag slutade! Så då vart det blir brådis. Men det gick så bra. Fick ringa Kims dagis och tala om att jag skulle jobba em oxå. Och det va inga problem hon lekte och hade så fullt upp. Och pappa Putte kunde inte heller hämta henne eftersom han ligger hemma och är sjuk. Men det kommer jag till... Och så ringde jag till det dagis jag skulle vara på kl 12 och fråga om jag kunde komma till 11.30 ist och få lite mat i magen oxå. Svårt att hinna hem mellan varvena och göra mat... Och det va inga problem, dom blev så glada för att jag kunde komma tidigare! Känns såååå bra att vara omtyckt och behövd över hela Dfs barnomsorg *fniss*. Hoppas det bara håller i sig med jobbandet nu. Och svalnar det av så vet jag fler ställen jag ska ställa mig på kö hos. Men jag trivs så bra med barnen :)
Jaha i går nu då. Jag jobbade och skulle jobba länge, så faster Anna skulle hämta Kim på dagis för att hon skulle slippa vara där så länge. Och det gick jätte bra, Kim vart väl lite fundersam över att Anna va på dagis och skulle hämta henne. Fel persom på fel plats helt enklelt *hihi* Men det gick bra. När jag slutade hade Putte hit till mitt jobb och stod och väntade :) Så när vi kom hem så hade Anna inte kommit så långt, hon hade precis kommit hem och upp på trappen....Haha hon såg så fundersam ut när vi kom hem...redan... Efter det så hade Putte planerat att åka och bada i badhuset med några kompisar. Så det va bara att gå in och packa badkläderna. Hade hoppas på att Kim skulle somna på vägen i dit. Men det gick hon inte på! Hon höll sig allt vaken. Så hon somnade på vägen hem och sov ända till 02.30 på natten. Då tyckte hon det va dax att gå upp. Men det tyckte INTE mamma! Så hon fick en skvätt välling men hon somnade inte om för det... Höll sig vaken ända till 05.00 ca. Och kl 06.00 ringde klockan och det va dax att kliva upp. Vilket INTE Kim tyckte denna gång, men hon fick allt pallra sig upp hon med. Gick väl bra efter en stund. Hon fick ligga och mojja lite, eftersom hon ändå skulle äta frukost på dagis :) Så vid kvart i 7 så gick vi i väg mot dagis, och efter det jobbet.
Ja och på kvällen när vi kom hem från badhuset så börja Putte må dåligt igen... Och någon timme senare spydde han som en liten gris! Usch stackarn. Just dessa tillfällen man skulle ha 2 badrum. Jag vill verkligen inte bli sjuk i magsjukan igen, och vill absolut inte att Kim blir det igen!!! Fy säger jag bara. Så i dag har han varit hemma och blir antagligen hemma i morgon med. ÄVEN fast han inte vill det! Det värsta med att jobba som jag gör nu, är att Baltazar blir själv... Eller ja inte själv, finns alltid någon som vill låna honom :) Men i bland blir det svårt! Han har haft tur att Putte varit hemma någon dag med honom nu. Stackars min plutt tänker på honom hela dagarna när jag jobbar. Han är ju inte direkt van med att vara själv, han är alltid med mig eller oss när vi gör något! Alltid!
Men nu ska jag ta och grejja lite inför morgon dagens jobb. Ska försöka tigga skjus av Putte oxå. Och nu är det ju Halv 8 hos mig på tv oxå. Får man ju inte missa...'
Kram på er alla

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-26 14:05:16

Kul att du får jobba bara säga till om du behöver hjälp med Baltazar jag tar han jätte gärna och skulle ja jobba så får han följa med för det går bra det med Marika brukar ha med sina vovar oxå när hon jobbar bara du säger till..:)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela